مطالب جالب

اس ام اس، دانلود، خواندنی

مطالب جالب

اس ام اس، دانلود، خواندنی

رفع مشکلات شبکه ADSL

 رفع مشکلات شبکه ADSL

کندی شبکه اینترنت

کاربر گرامی، پهنای باند در سرویس adsl  به صورت مشترک می باشد بدین معنا که سرویسی که شما خریداری می کنید پهنای باند اختصاصی مانند سرویس های Leasedline  و  Wireless ندارد.  

رفع مشکلات شبکه ADSL

کندی شبکه اینترنت

کاربر گرامی، پهنای باند در سرویس adsl  به صورت مشترک می باشد بدین معنا که سرویسی که شما خریداری می کنید پهنای باند اختصاصی مانند سرویس های Leasedline  و  Wireless ندارد.

●      آزمایش تک سیستم

چون احتمال دارد یکی از کامپویوترهای شما در حال ارسال و دریافت فایل با حجم سنگین باشد و پهنای باند شما را اشغال کرده باشد ویا یکی از سیستم ها مشکل داشته باشد ، مودم ADSL را مستقیما به یک کامپیوتر وصل نمایید و در حالیکه این کامپیوتر به شبکه داخلی متصل نیست سرعت سیستم را چک فرمایید.

●      ویروس

زمانیکه شما درحال ارسال فایل نباشید و هیچ نرم افزاری در حال به روز رسانی(update) نباشد، میزان ارسال شما باید کمتر از دریافت شما باشد.یک روش ساده جهت اطمینان از سالم بودن سیستم این است که بر روی اتصال ADSL ، دوبار کلیک کنید اگر میزان بسته های ارسالی بیشتر از دریافتی بود احتمالا کامپوتر شما الوده به ویروس بوده و نیاز دارید نرم افزار آنتی ویروس نصب نمایید.

●      نویز خط

در صورتی که بر روی خط تلفن شما نویز وجود داشته باشد، این نویز بر روی سرعت شما تاثیر قابل توجهی دارد. بنابراین تمامی گوشی هایی که به این خط متصل هستند را قطع نمایید و سپس میزان سرعت کامپوتر را چک کنید.

قطعی شبکه اینترنت

اینترنت قطع ولی چراغ Status مودم روشن و ثابت است؟●      ابتدا از صحت اتصال فیزیکی LAN اطمینان حاصل نمایید. هرگز بطور همزمان کابل LAN و USB را متصل ننمائید.
●      روی کارت شبکه ADSL خود راست کلیک نمایید و یکبار گزینه disable/enable را کلیک نمایید.
●      با توجه به نوع ارتباط مودم با کامپیوتر ( پورت LAN یا پورت USB ) باید چراغ پورت مربوطه روشن باشد.
●      کابل آدابتور مودم را قطع کنید و پس از 15 ثانیه مجدد وصل نمایید.
●      ارتباط اینترنت خود را مجددا چک نمایید. اگر ارتباط شما همچنان قطع می باشد با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

 

اینترنت قطع و چراغ Status مودم خاموش است؟

●      ابتدا خط تلفن را چک نمایید , خط تلفن باید بوق آزاد داشته باشد در صورتیکه خط تلفن بوق آزاد ندارد با 17 تماس بگیرید.
●      در صورت شنیدن بوق آزاد تمامی دستگاههای جانبی دیگر شامل تلفن ، فکس و یا نمایشگر شماره را قطع نموده و چراغ Status را مجددا بررسی نمائید.
          ▪ خط تلفن ADSL باید مستقیم و بلاواسطه به پورت line مودم متصل باشد.
          ▪ در صورت استفاده از دو شاخه برقگیر ، آن را با یک دوشاخه عادی تعویض نمائید.
●      پس از طی تمامی مراحل فوق در صورت عدم رفع مشکل ، مودم را به ابتدای خط تلفن ( منظور در کنار در ورودی ساختمان و قبل از سیم کشی داخلی ساختمان ) منتقل کرده ، خط تلفن را مستقیم به پورت Line و آداپتور را به پورت برق متصل نمائید . در صورت روشن شدن و ثابت ماندن چراغ برای 15 دقیقهStatus ، مشکل مربوط به سیم کشی داخلی ساختمان بوده ومیبا یست توسط خود مشترک پیگیری و رفع مشکل شود. چنانچه در این شرایط پس از 15 دقیقه چراغ Status روشن و ثابت نماند با پارس آن لاین تماس گرفته و مشکل را مطرح نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد